Vald snöskoter: Ingen modell vald
Fortsätt utan att välja modell
Välj snöskotermodell - rätt delar direkt!

När du valt snöskotermodell anpassas kategorier till att visa produkter som passar vald modell

Retur Gosnow

Tillbaka FAQ - Guide

 

Ifall ni har ångrat ett köp och vill göra en retur eller reklamera en vara behöver ni kontakta oss innan så vi kan hjälpa er på bästa sätt. Vi kan ibland hantera returer och reklamationer olika beroende på vad som ska returneras och anledningen. Alla returer och reklamationer skickas sedan till oss via PostNord. Skriv till oss via mejladressen nedan vad ni vill returnera, orsaken och ert ordernummer så återkommer vi med all info gällande detta.


info@twostroke.se

  • Hur lång ångerrätt har jag?

    Ångerrätten är fjorton (14) dagar från det att ni mottagit era beställda varor.

    Om inte varan är i samma skick som när vi skickade den, kommer returen inte godkännas, eller så kommer ett prisavdrag göras. OBS! Vi kan i fall då varan inte returneras i nyskick göra prisavdrag med upp till 100% av varans värde.

    (Ändring av prisavgdaget vid ångerrätt kan komma att ändras då lagstiftningen fått färdiga riktlinjer för uträkning av värdeminskningen).

  • Vad kostar det att returnera en vara?

    Vi tar inte ut några avgifter för att hantera en retur, däremot står ni själva för returportot. Ni väljer därmed hur ni vill returnera en vara så länge den skickas med PostNord och inte riskerar att transportskadas.

  • Har ni retursedlar?

    Ja, vi erbjuder våra kunder retursedlar som vi skickar via mejl som ni själva får skriva ut. Detta tar vi ut en avgift på 59 kr för oavsett vad och hur mycket ni returnerar med denna fraktsedel.

  • När återbetalar ni en retur?

    Alla returer vi mottager hanterar vi samma dag. Vi kommer kreditera er direkt efter vi godkänt returen. Ifall ni redan betalat för varan kommer Klarna ordna med återbetalning till det konto som du använde vid beställningen, detta sker vanligtvis inom fyra bankdagar.

    Om ni la ordern via faktura och inte betalat ännu kan ni på ert Klarna konto rapportera om en retur som då fryser fakturan till att vi har behandlat er retur. Ni kommer behålla samma faktura även efter vi krediterat den, ni kan inloggade på ert Klarna konto via deras hemsida eller app se den nya uppdaterade totalsumman.

  • Kan jag skicka tillbaka en öppnad vara?

    Ja, det går bra att returnera trots öppnad förpackning så länge varan är oanvänd, komplett samt i nyskick.

  • Vart skickar jag min retur?

    Om ni ångrat ett köp och behöver göra en retur skickar ni ett e-post till oss på mejladressen nedan. Ange ert ordernummer, vad ni vill returnera och anledningen så återkommer vi till er med returinstruktionerna.

    Info@twostroke.se

  • Hur gör jag en reklamation?

    Ifall ni vill reklamera en vara skriver ni ett e-post till oss på mejladressen nedan. Ange ert ordernummer, vad ni vill reklamera och anledningen. Skriv så utförligt som möjligt vad som hänt och komplettera gärna med bild eller film på problemet så vi kan hantera er reklamation på bästa sätt.

    Info@twostroke.se

  • Vilket emballage returnerar jag med?

    Du kan skicka tillbaka din vara i samma emballage som vi skickade med. Ifall ni hunnit kasta iväg den går det bra att använda valfri förpackning förutsatt att det ni returnerar inte riskeras att skadas i transporten till oss.